7 februari 2011

Dag 7 – Ett barndomsminne

I lördags satt jag och tittade i mitt fotoalbum sedan jag var liten. Oj vilka minnen som kommer tillbaka. Allt från vissa lekar jag och mina kompisar hittade på till olika semestrar jag gjort med familjen. Att välja ut ett specifikt minne från alla dessa känns näst intill omöjligt. Men det jag minns mest från när jag var liten var nog alla semestrar vi gjort tillsammans i familjen. Husvagnen har varit en stadig reskompis då vi åkt sverige upp och ner på somrarna och till påsk blev det Galtis eller Malå. Till påsk när jag var 8år åkte vi utomlands för första gången, det var även första gången jag flög och än idag gillar jag att flyga. Sedan dess åkte vi utomlands varannat år till jag gick 1:an på gymnasiet sedan har jag fortsatt att åka själv vilket har blivit ungefär varannat år om inte oftare.

Hur som helst så var första utlandsresan till Teneriffa någonting speciellt. Jag hade precis lärt mig simma innan så jag fick vara i stora poolen på hotellet. Jag hade en favoritrestaurang som hette "malibou" och sången de spelade där kom jag ihåg än idag. På den restaurangen åt jag alltid en grilland kyckling och pomfritt. Förstår ni att jag som 8-åring fick i mig en hel grillad kyckling (och nej jag var inte tjock eller stor någonstans så vart den rymdes och tog vägen vet jag inte).
Vårt hotell Parque de la Paz på Teneriffa.

Inga kommentarer: