2 februari 2011

Dag 2 - Mina föräldrar

Egentligen vet jag inte så mycket om hur mina föräldrar träffades, men jag gissar eller allt jag hört om är att de träffades på någon dans. Om det var pappa som spelade (min pappa spelar dansband) eller om han var där och dansade vet jag inte. Hur som helst så har de i vår varit tillsammans i 40år. De gifte sig när jag var 3 år, sommaren -87, vilket jag inte minns mycket av.

Min mamma är för ovanlighetens skull ett år äldre än min pappa. När jag var i tonåren sa jag alltid att jag inte skulle bli som min mamma. Men ju äldre jag blivit desto mer har jag insett att jag gör och säger samma sak som henne, vilket idag känns helt okej. Jag hoppas att när jag blir mamma en dag, att jag blir en lika bra mamma. Min mamma jobbar även hon som förskollärare så om jag ärvt intresset (om man kan kalla det intresse?) från henne vet jag inte, tror det satt i arvsanlagen i så fall.

Min pappa har nästan alltid varit den som sagt ja till saker, vilket jag lärde mig rätt fort vem jag skulle fråga om det var någonting jag ville. Pappa var rätt mycket borta när jag var liten på spelningar på vissa kvällar och helger men det är egentligen ingenting jag saknat då han har varit väldigt närvarande då han var hemma.

Mina föräldrar har under alla år prioriterat mig och min bror. Då det gäller semestrar så har jag varit väldigt bortskämt med resor både i och utanför Sverige. De har alltid anpassar semestrarna efter oss barn och vad vi skulle tycka var roligt och intressant.

Min mamma och pappa ställer alltid upp och har så gjort under alla år. Och att vi flyttade så nära att jag inprincip flyttade hem igen måste vara ett rätt bra betyg.

Inga kommentarer: