17 februari 2011

Dag 17 – Min klädstil


Shit, nu får jag nästan dåligt samvete om hur jag klär mig. Men ni ska få veta hur jag tänker.
När jag är på jobbet tänker jag mer "praktik och funktion" än modemässigt i alla fall. Oftast blir det jeans, tröja och kofta. Just nu är det munkjackorna från stadium som ligger bäst till. Har tre stycken...kanske förklarar varför jag använder och tycker om dem så mycket. Sen har jag ett par "vinterleggings" som jag använder rätt mycket med någon större tröja, längre kofta eller tunika. Sen när jag kommer hem blir det oftast att jeansen åker av direkt och några mjukisar åker på. Antingen mina plyschbyxor eller så hm:s träningsbyxor. När jag får klä mig för fritid så blir det i och för sig liknande jobbet fast i snyggare varianter. Men jag måste säga att jag längtar till våren då leggingsarna och tunikorna får komma fram på riktigt.

Men annars så skulle jag vilja förklara min klädstil som rätt enkel. Är inte direkt någon modeikon men förr eller senare dras jag ändå med i det mode som är. Vet att jag sa att jag aldrig skulle ha stuprörsjeans men just nu händer det x antal i min garderob.

Egentligen måste jag säga att jag har fel jobb för jag älskar klänningar/tunikor och kjolar och att få klä upp mig. Vet att när jag var mindre drömde jag om dessa kavajer, dressar osv som idag nästan får mig att spy. Men det klassiska stilrena gillar jag vilket jag skulle vilja säga inte syns så mycket i min klädstil utan det är mer vad som ser bra ut och vad som är skönt.

Inga kommentarer: