4 februari 2011

Dag 4 – Mitt hem

Har egentligen inte haft så många olika hem under mina dagar i livet så vi tar det lite fort innan jag berättar om mitt nuvarande. Mitt första hem var såklart med mamma och pappa och där bodde jag ända till jag flyttade hemifrån till Simon på Sjungande dalen i en 3:a. Sedan flyttade vi till en mindre 3:a på Älvsbacka där vi bodde tills vi köpte vårt hus för ungefär 1,5år sedan. Sen vet jag inte om vi ska räkna husvagnen också för där bodde jag ju större delen av mina somrar och påskloven i fjällen.

Hur som helst så köpte vi vårt hus här i Kåge för ett och ett halvt år sedan. Vi hade tittat på många hus innan dess men inte hittat något vi båda gillade. Men så kom det här huset ut (två hus från min mamma och pappa, på samma gata) och vi gick på visningen. Det vi föll för var framförallt planlösningen och simon skulle få sitt efterlängtade dubbelgarage. Sedan var det såklart uppvärmingen, dräneringen, renoveringarna som var gjorda och driftskostnaderna som gjorde att det blev ännu mer aktuellt. I slutänden var det bara vi som var intresserade av huset och fick det på så sätt till utgångspriset.

Sedan vi flyttat in har vi renoverat och gjort om lite så som vi vill ha det. Mycket av det vi gjort har ni ju kunna se här i bloggen som tapetseringar, tvättstugan, baren, målning av garaget och gräsmattan. Sen har vi även tapetserat om hallen uppe och gjort om nere i källaren. Detta har jag inte visat kort på men det kommer väl kanske så småningom.

Jag skulle vilja säga att det mesta i vårt hus är vitt (väggar och möbler), sen är det lite svart och lite rött för att pigga upp det annars så trista. Skulle inte vilja säga att jag har någon direkt stil men det är ganska så avskalad och stilren. Någon direkt trendtjej är jag väl inte men det är väl alltid svårt att undgå vissa saker...

I övrigt älskar jag mitt hus, kan ibland drömma om ett gammalt hus (typ gammal västerbottensgård) men så tänker jag på allt jobb som måste läggas ner för att få det fräscht och nytt och då inser jag desto mer hur nöjd jag är med mitt hus.

Inga kommentarer: