1 februari 2011

Dag 1 – Presentera mig själv

Mitt fullständiga namn är Ida Maria Helena Wiklund. Jag är född 4 Juli 1984 på Skellefteå BB. Fem dagar senare fick jag komma hem till huset i Kåge där jag vuxit upp med min mamma, pappa och min två år äldre bror.

Skolåren 1-9 gick jag här i Kåge med ett undantag då jag gick på getberget i 2:an pga renoveringar/utbyggnad av Kågeskolan. Under alla år, ända sedan jag var liten har jag lekt med dockor som om de vore riktiga och älskat mindre barn vilket ledde till att jag valde barn och fritids programmet på gymnasiet där jag trivdes som fisken i vattnet.

Hösten då jag tog studenten träffade jag mitt livs kärlek, Simon, och idag är vi förlovade och bor vi i vårt hus i Kåge (egentligen på tok för nära mina föräldrar och mitt barndomshem men det funkar riktigt bra faktiskt).

Året efter gymnasiet jobbade jag som vikarie inom barnomsorgen för att sedan året efter det börja förskollärarutbildningen. Blev klar förskollärare i januari 2008 och har sedan dess varit "arbetslös" i 3 dagar. Första april 2009 började jag på min tjänst på en förskola ute på Anderstorp med barn i åldrarna 3-5år. Där har jag världens bästa arbetskamrater även om jag drar ner medelåldern rätt kraftigt.

På fritiden blir det mest renovering och inredning av vårt hus men jag hinner även med lite träning och kompisar även om det blir mest på helgerna. Har under hela min uppväxt spelat fotboll eller innebandy men som under senare år gick över till Friskis & Svettis men som nu blivit träning på egen hand i form av löpning, promenader och styrketräning här hemma.

I övrigt är jag otroligt nyfiken, rätt envis och känslig person som gillar när det händer saker.

Inga kommentarer: