10 februari 2011

Dag 10 – Den här veckan

Egentligen kanske den här rubriken vara på en fredag eller till och med en söndag men nu är det inte så.

Veckan har varit bra, blev rädd på måndag att magsjukan skulle ha kommit till jobbet. Ni som jobbar inom förskolan förstår att när den väl kommit tar det ett tag innan den tagit sig ut genom dörren. Men det verkade som om vi klarade oss ännu en gång från någon epedemi. Igår, onsdag, for jag och M och simmade, bastade och hade det rätt skönt sen blev det en sväng till hennes lägenhet innan vi åkte hem hit och jorde middag. Blev även en tidigkväll då jag var uppe tidigt som skrutt (öppnade 06.00). Idag har jag stängt hela huset, vilket jag gör alla torsdagar, och som vanligt känns det som en otroligt lång dag men riktigt skönt att få sovmorgon då jag inte börjar förrän 9.

Imorgon, fredag, har vi K-dag (kompentensutvecklingsdag) vilket innebär att vi personal jobbar häcken av oss för att hinna med det vi vill göra när vi är utan barn... Nä men imorgon ska vi på förmiddagen vara på folkparken tillsammans med Blå Hästen och arbeta med en bok vi läst. Sen på eftermiddagen ska vi arbeta med LAP:en (Lokala arbetsplanen) och hinna med lite annat smått och gott. Jag måste på tal om det förbereda lite då jag ska gå igen om hur hemsidan fungerar för resten av huset imorgon till fikat.

Vad helgen har att vänta vet jag inte riktigt än, vi ska nog ta det lugnt och hoppas på att få bilen såld.

Inga kommentarer: