3 februari 2011

Dag 3 - Mina syskon

För mig borde det heta mitt syskon eftersom jag bara har en storebror. Han är två år äldre än mig och vi är inte lika varandra varken till sättet eller utseendet. Henrik har alltid gått sin egen väg och det kanske är en förklaring till varför just namnet henrik betyder "husets härskare".

Under vår uppväx har vi inte haft så mkt kontakt mer än att vi skrek och bråkade om att den andre skulle gå ut ur ens rum. Men självklart hade vi stunder då vi var världens bästa syskon.

Henrik har alltid tagit saker för vad det är och handlat utifrån det. Minns när vi hade små möss inne (de kom in genom ngt litet hål i bastun, som är lagat nu) och han kom på idén att han skulle fånga en mus i en big pack låda. Du kan ju gissa vad mamma sa; det kommer aldrig att gå, de är för snabba. Men nog skulle han försöka och efter mycket om och men lyckades han, iofs var han inte i levande skick utan han råkade slå ner lådan över nacken. Men mamma fick allt säga att hon hade fel.

I övrigt är han väldigt intresserad av musik, film och ljud i allmänhet. Jag och mamma brukar skoja om att vi är familjen kabel, pappa kabel och sonen kabel. De älskar sladdar och kablar vilket jag tror henrik tar hem priset i. I julklapp är det alltid ngn form av kabel han önskar sig.

I övrigt är min bror den bästa (kan jag säga annat då han är den ende jag har?). Idag har vi betydligt bättre sammanhållning och kan ha riktigt roligt tillsammans även om det inte är allt för ofta vi ses.

Inga kommentarer: