13 februari 2011

Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

En vanlig dag är ju oftast en arbetsdag så jag får väl berätta om en sådan trots att det är söndag idag. Beroende på när jag börjar jobbet så ställer jag självklart väckarn lite olika men när jag vaknat gör jag mig klar, äter frukost och åker till jobbet. Sen jobbar jag en hel dag och när jag kommer hem är jag rätt trött och slut och då hamnar jag för det mesta i soffan en stund, läser/ kollar igenom posten, innan det blir middag, städning, tvättning eller vad nu som står på schemat... Sen brukar det bli tv:n och sen försöker jag alltid att gå och lägga mig tidigare än vad det i slutänden blir.

På helgen är det såklart sovmorgon (ja, jag är otroligt beroende av min sömn) sen stiger jag upp, äter någonting och sen beror det på vad vi har planerat under dagen. Just ihelgen har vi inte haft några planer. Igår gick vi ut och skottade av altanen så nu är vi redo för våren (vet att vi lär få skotta av den någon gång till innan våren är här). Snart ska vi ta och gå ut och gå en sväng sen får vi se om någon skulle komma och titta på bilen. Annars blir det nog rätt lugnt och skönt, ladda för en ny arbetsvecka... Åhhh vad jag vill ha sommar och semester!

Inga kommentarer: