1 december 2008

Städning

Ni som känner mig vet att städning inte är en av mina favorit sysselsättningar. Men det är sånt som tyvärr måste göras. Har man dessutom katt kan man behöva ta fram snabeldraken i alla fall en gång extra än vad man normalt gör.

Hur som helst så har helgen verkligen varit en städhelg.
Var tredje fredag slutar jag redan kl 12.00 vilket innebär att jag har hela dagen kvar till att göra annat på. Så i fredags var det bara att åka hem och börja städa vardagsrummet. Sen blev det fram med adventsgrejorna där också, så nu är det juligt å fint i vardagsrummet. Det tog min nästan hela dagen men nu finns det nog inte en centimeter som inte är städad. Planerar att hinna med en sån storstädning av köket här i veckan å få jul där också men vi får se hur de går...

Lördagen följde jag med mor och far till Umeå för att flytta min moster. Städningen där var INTE skoj. Om jag har det dammigt ibland så är det ingenting motför vad det var där. Dammet gick inte ens att dammsuga bort.

Söndagen var vi bjudna till Ånäset till Simons mamma och pappa. Så det var bara att vända om och åka samma väg tillbaka igen. Känns i alla fall skönt att bara få åka. Mammsen och pappsen var också med. Väl där blev det massa god mat som vanligt och skyltsöndag. Kändes lite mer som det ska vara där motför vad det är här hemma i stan. Men tacka vet jag skyltsöndag när jag var liten hemma i Kåge.

En trevlig helg i alla fall trots städningen, känns betydligt bättre nu när man sätter sig i soffan och vet att det är storstädat.

Inga kommentarer: