22 december 2008

Dan före, dan före doppare dan

Ja, nu är det äntligen jul igen. Känns som det var evigheter sen.
För ett år sedan satt jag och J och skrev vårt examensarbete eller vi hade nog lagom till jul genomfört alla våra intervjuer och undersökningar så det mesta av skrivandet var kvar till efter jul. Det var en rolig tid som vi sammanfattade med massor av prat, mycket tid på stan och mycket tid till annat. Men i när vi väl arbetade var vi väldigt effektiva och vi blev klara före utsatt tid och fick ett omdömme som löd: Varför inte göra ett mycket bra arbete ännu bättre. Då vår examinator ville att vi skulle ändra några småsaker.

Jag har på tal om annat räknat ut att om exakt en vecka sitter jag och S i Köpenhamn och väntar på att få gå ombord på planet. Kan knappt förstå det. Vi har pratat om Thailand sedan jag började skolan och nu är det bara en vecka kvar. Känns så overkligt på något sätt. Men det ska bli så skönt. Det blir först en veckas julledigt här hemma med släkt och vänner och sedan tre veckor i värmen. Det innebär att jag kommer va ledig från jobbet i fyra veckor, det är lika länge som en sommarsemester!

Nu har jag inte tid att sitta här och skriva skit som inte är speciellt intressant ändå så då kan jag lika gärna ta och slå in julklapparna som inte är klara än.

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Jomen, det är ju visst intressant och jag förstår att du längtar. Egentligen så kan man ju säga att all din längtan har börjat nu eftersom du är ledig och kan mysa och bara se fram emot Thailand. Åh, vad härligt! Tänk dig att gräva ner fötterna i varm sand...

Kram Lisa

Anonym sa...

Hallå där, visst var även det mesta av skrivandet klart före "jullovet"..? Vi hade ju ngn sista-inlämning hyfsat tidigt, 8 eller 12 jan. Ja, det var egentligen stuntsamma men jag tänkte på det när jag läste.. Åh! Minns du alla stadsvandringar och luncher på Glädjekällan..? Det var tider det!