14 december 2008

minus för tomtestan

Har insett att någon julstämning inte kommer att infinna sig för mig i år. Den stora anledningen är egentligen att jag bara väntar på att få åka iväg till värmen. Jag och S har ju trots allt pratat om att åka iväg till Thailand i säkert fyra år och snart ska vi åka men de känns ändå inte riktigt som de är bara två veckor kvar. Har en hel del kvar att fixa tills vi åker så därför kan jag inte riktigt koncentrera mig på julen och känna stämningen. Har till och med gett bort vår gran i år. Och ni som känner mig vet att jag SKA ha en gran och den ska vara riktig. Tur att mamma och pappa har en så jag kan njuta lite där.

Var hur som helst på tomtestan (på blomstersottet) idag för att få lite stämning men jag blev bara irriterad på en dörrkrans som spelade en melodi som tog över de sagoberättande tomtarna samt den övriga julmusiken. Men jag insåg att jag skulle göra allt för att ha massor av pengar så man kan köpa allt de har i sina granar för de är ju ändå otroligt vackra.

Inga kommentarer: