22 november 2008

Inte länge kvar nu...

...innan det är jul. Endast 5 veckor kvar och det innebär också att det är 6veckor kvar innan vi åker till värmen. Det ska bli sååå skönt! 3veckors värme och sol kan verkligen behövas. När jag tänker efter så har jag endast varit ledig 10dagar sedan 14januari (förutom helgerna).

Men först blir det julfirande här hemma me släkt och vänner. Jag hoppas verkligen på en vit ju i år. Börjar vara några år sedan nu. Men de verkar ju i alla fall bli en vit skyltsöndag. Om jag inte missminner mig så har det regnat de senaste åren. Vi ska i alla fall gå en sväng på stan i hopp om att få igång julstämningen. Kände dock igår på jobbet att den börjar komma smygande, barnen hade nämligen satt i en julskiva som spelades för fullt hela eftermiddagen.

Hur går det för er, har ni fått någon julstämning än?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du? Det är ju bara 4 HELA veckor kvar till jul och några dagar.. VIKTIGT! Jag jobbar 4 veckor till - 16 dagar, sen ledigt lääänge (även om det kanske inte slår Thailand riktigt men..)

HELENA sa...

Jessica: Ja de e de ju ja. Tänkte att det är fyra advetsveckor men den första e ju i veckan. Då e de ju bara 5veckor till Thailand!=) ledig som ledig, de e alltid skönt hur som!