15 december 2008

Julklappar i förtid



Idag har vi haft mor- och farföräldrar dag på förskolan där jag arbetar. Eller det var i eftermiddag till mellanmålet och det var supermysigt. Först fick barnen sjunga sina julsånger vi övat och jag tror nästan att taket skulle lyfta. De tog i för kung och fosterland - utan att skrika. Man kan inte annat än att vara stolt över dem!
Sedan fick vi personal en julklapp oxå av ett barn och dennes mormor. Det var ett par underbart fina tofflor som är virkade. Ska ta kort och lägga upp sen så ni får se! Till saken hör att barnet hade sånna här tofflor i fredags när vi hade luciafirande och jag nämnde till mamman att de var SÅ fina. Och nu är jag ägare av ett par själv =)

Ikväll har vi även haft julmys me chefen och all annan personal på övriga förskolor i området. Fick smörgåstårta (rackarns att man just tryckt i sig middag), godis, glögg, frukt m.m. Sen blev det lite information också. Innan vi sedan gick hem fick vi med oss en julklapp. har skakat lite men jag har faktiskt bestämt mig för att inte öppna denna julklapp innan julafton. Har ju trots allt redan öppnat en under dagen.



Uppdatering:



3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men vad smart att ha mor- och farförädradag! När mina barn gick på dgis så fick ibland inte mor- och farföräldrar komma och titta på luciatåg och sånt för det fanns inte plats.

Kram Lisa

Sjabbig men chic sa...

Och tofflorna är jättefina!

Lisa igen

HELENA sa...

Sjabbig men chic:
Jo det uppskattas från alla håll att ha mor- och farföräldrarna på besök, fika lite samt att barnen får sjunga lite. Luciamorgon hade vi för föräldrarna och syskon.. Va trist att inte få se sina egna barn när de var små. Nu har jag inga egna men jag kan ju tänka mig=) Jo visst är de! älskar tofflorna.