17 december 2008

Julbord x2

Idag har jag ätit inte mindre än 2 julbord. De ni!
Okej, det första var inte så märkvärdigt eftersom vi åt på jobbet med barnen. Så det blev mest det vanliga med prinskorv, köttbullar, rödbetssallad, julskinka och såklart julmust. Känns som om jag knappt hann smälta det innan det var dags för nästa julbord. Då var det med sambons jobb som vi fick gå på Scandic och äta. Och vilket julbord! Riktigt välorganiserat inte bara med maten utan även med servicen vilket nästan är det viktigaste. Gott var det i alla fall! Blev bara lite besviken på efterrättsbordet men som tur var hade de en blåbärspaj/kaka eller va jag ska kalla det som var hur god som helst!

Har även varit och sett Snödrottningen idag med barnen. Teatern hette "Den tappre haren". Här kan ni läsa lite mer om vad snödrottningen är för någonting. Höjdpunkten för barnen med denna utflykt var nog att åka buss. Även om de tyckte teatern var bra. Det var första gången jag har varit och sett Snödrottningen i stadsparken och årets teater var riktigt bra. Ser framemot att få åka och se vad de kommer hitta på till nästa år/jul.

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Jag ska iväg med mina arbetskamrater och äta julbord i kväll. I dag satt vi och spånade vad vi såg fram emot mest och för min del så är det desserter så jag skulle bli grymt besviken om det inte finns jultårtor, tryffel, chocklad i alla former, ris a la Malta mm.

kram Lisa