3 maj 2009

En helg i solen

Det har verkligen varit sommarväder här ihelgen. Hur underbart som helst.

På valborgs måste jag ha haft rekordet i att bli klar snabbt. Dag före röd dag stänger vi alltid 17.00 och eftersom föräldrar oftast är sena så kom jag mig därifrån några minuter efter 5 (allt var städat och klart, bara att låsa och larma). Cyklade hem på rekordtid, hur länge vet jag egentligen inte men det var två låtar på radion i alla fall. Så från det att jag kom innanför dörren tills dess att jag satt i bilen hade det tagit 10minuter. Hade som tur var duschat på morgonen för det hann jag inte då, även om jag kanske skulle ha behövt de... Då bar det av ut till Nyhamn till J och C tillsammans med P och H. En riktigt trevlig kväll i alla fall.

På fredag morgon när jag vaknade insåg jag att det var sommar ute. Ätnligen fick jag ta fram sommarkläderna. Vi tog en promenad in till stan och tog en mjukglass i solen. Sedan blev det middag på balkongen. Underbart skönt! Kvällen avlutades med att vi tog en tur med Simons nya fyrhjuling.

Lördagen visade sig bli nästan lika fin som fredagen, lite mer blåst. Även denna dag spenderades ute i solen. Hälsade på S och J och senare på kvällen blev det Norrvalla för att se Bergsbyns seriepremiär i div 4 fotbollen. Gick tyvärr inte så bra men de spelade ändå rätt bra. Hade de haft en riktig målvakt så hade de nog blivit betydligt jämnare mot Sunnanå juniorerna.

Idag har vi vait hemma hos min mamma och pappa hela dagen. Suttit i solen och tagit det lugnt. Eller jag har impregnerat mina täckbyxor som ska hängas bort för sommaren. Sen har jag faktiskt hjälpt pappa att kratta framsidan. Nu sitter jag här och ska fördriva lite tid. Sen blir det kanske att ta sig upp till Norrvalla igen och se Simon spela fotboll. Det är endast en träningsmatch så vi får se hur jag gör.

Hoppas att ni har haft en lika underbar helg som jag har!

Måste för övrigt bli bättre på att ta kort. Det är ju så trist att läsa igenom en lång text utan att de händer något.

Inga kommentarer: