16 maj 2009

Penicillin?

Nu är jag less!

Sedan 30 mars har jag mer eller mindre varit förkyld. Under veckan som gått har det verkligen känts som förkylningen varit på väg bort. Vilket jag skulle vilja säga att den är också. Men när jag vaknade imorse med mitt 5:e munsår i rad, det ena har inte försvunnit förrän jag fått det andra, så känner jag att nu får det vara nog.

På måndag måste jag alltså ringa vårdcentralen och se så att jag får komma och de får reda ut vad det är jag har fått för virus. Själv skulle jag gissa att det är någon form av streptokocker vilket innebär att det blir penicillin för min del. Hatar piller - kan verkligen inte svälja dem. Vet att det sitter i huvudet men jag får inte ner dem.

Det värsta är att jag åker till Göteborg på onsdag och då känns det inte så roligt att äta massa medicin. Men man får väl ta det onda med det goda...

1 kommentar:

Maria sa...

Du får se till att få pencillin så du inte kommer hit och smittar oss. Jag har ju just blivit fri från mina utslag! =)