21 maj 2009

Sveriges baksida

Det är där jag befinner mig nu. Närmare bestämt i göteborg, 117 mil hemifrån och det märks! Här är det nästan som sommar. Idag har vi sol, lite moln och lite blåst så koftan har fått suttit på lika så jeansen. Men gräset och träden är gröna, syrenerna och häggen blommar för fullt så det luktar underbart gott. M har nog haft lite roligt åt mig när jag har gått och sniffat för det luktar så gott. Speciellt här utanför i villakvarteret där M bor.

Idag har vi i alla fall flängt en hel del. Steg upp vid 9-tiden och sedan när vi gjort oss i ordning så åkte vi till andra sidan av gbg och slottsskogen. Där prommenerade vi lite - väldigt mysigt. Sedan blev det stan en snabbis innan vi åkte till Liseberg. Vi hade inga planer på att åka karuseller då varken jag eller M är så förtjusta i det. Iställen försökte vi vinna kexcholkad men det gick inte så bra. Jag investerade även i ett par större öron (undra vad min nära och kära tycker om de då de redan anser att de jag har fladdrar rätt bra). Ska visa bild på detta sen. Så nu har vi precis kommit tillbaka till M efter att ha handlat lite mat så vi klarar oss resten av helgen. Ikväll blir det nog rätt lugnt med tanke på att M ska upp och jobba imorgon. Så då får jag springa på stan själv för att sedan äta lunch med E&E.

Nu ska vi ta tag i vår middag.

Inga kommentarer: