26 april 2011

Graviditetspenning

Förra veckan fick jag då äntligen svar på om jag skulle få graviditetspenning eller inte. Hade inte så stora förhoppningar men någonstans hoppades jag ändå på att det hela skulle gå vägen, men så blev inte fallet. Inte mer med det, ja jag ska överklaga, men det jag blev mest irriterad och ledsen över är sättet de skriver det hela på... Måste då få hänsvisa till Malin inlägg angående hennes avslag på graviditetspenningen. Hon är precis som jag förskollärare och i inlägget skriver hon så bra vad som jag själv blev så irriterad på. (Konstigt förresten att de prövar varje individuellt fall men sen har de massutskick av samma anledning varför de inte godkänner de) Här kan ni läsa inlägget i alla fall.

Så nu ska jag ta tag i och skriva ner min överklagan... Sen måste jag ta och fixa ngn form av läkarintyg för min rygg. Har haft lite känningar av ryggen tidigare men i helgen har det brakat lös och idag på jobbet har det inte varit roligt då det tar i och gör riktigt ont så fort jag ska böja mig eller resa mig. Rullar ur sängen nästan varje morgon eftersom jag inte kan sätta mig upp som jag normalt brukar göra.

Aja nu har jag klagat tillräckligt, men jag blir bara sååå irriterad på hur försäkringskassan tänker... Prova jobba i förskolan så ska de få se att det inte alltid är en dans på rosor.

2 kommentarer:

Madde sa...

Jag hoppas verkligen din överklagan ger resultat! Försäkringskassan kan reta gallfeber hos en ibland. Framförallt med lite graviditetshormoner i kroppen också:)

Malin sa...

Håller tummarna för dig!!