19 april 2011

Den lilla parasiten...



Vi har förmodligen fått någon äcklig liten parasit (Cryptosporidium) i vårt drickesvatten här uppe i skellefteå. Det talas om att det är samma parasit som Östersund hade runt jul, INTE skoj! Detta innebär att vi måste koka allt vatten vi ska dricka... Shit säger jag bara vad beroende vi är av dricksvatten.

Fick veta detta just efter vi ätit lunch och jag drack två glas vatten direkt efter maten då jag fortfarande var törstig, drack mjölk till maten. Men förmodligen har detta pågått ett tag och jag har arbetskompisar som har säkerligen har haft denna magsjukdom i form av diarré, illamående och allmänt kramp i magen. Men jag måste säga att jag inte har märkt av någonting för min egen del, vilket är oerhört skönt! Men än ska jag inte hoppa över bäcken eller vad man brukar säga. Håller hur som helst tummarna för att jag ska klara mig.

2 kommentarer:

Kstin sa...

Jag har den troligtvis. Inte kul!!! Jag tar vilken magsjuka som helst!!! Men inte detta... Har varit golvad sedan lördag.

Malin sa...

Tack för titten på min blogg! Även om det inte var av nån positiv anledning :(. Jag mailar dig med lite av vad jag skrev i min överklagan! Sköt om dig o pyret!!