9 april 2011

Gräsänka

Simon är i sthlm eller just nu befinner har sig ute på det blå havet någonstans mellan sthlm och åland. Så jag i helgen får jag allt leva livet själv.

Gårdagen spenderades på kurs och sen på kvällen fick jag äntligen träffa lilla A. Har inte velat åka dit då jag har varit förkyld men igår var det dags. Hon var rätt lik sina syskon när de var små även om lilla A var mindre. Åhh vilken bebissjuka jag får, längtar efter att träffa det lilla liv som gör sig påmind varje dag i min mage.

Dagen idag hade jag planerat att jag skulle storstäda, bland annat köket och toan behöver sig en regäl omgång men eftersom vädret var finare än vad jag trott så blev det att vara ute och hacka lite i snön så vi får plats med husvagnen nästa helg. Så när jag väl kom in hann jag endast städa köket innan hockeyn började. Har varit på väg från tv:n flera gånger då aik inte spelat så bra men så har de precis gjort mål och jag blev tvungen att stanna kvar. Men nu är matchen slut och tyvärr förlorade vi mot färjestad. Får se om jag orkar ta tag i toaletten nu eller om den får vänta till imorn eller kanske till och med på måndag. Ikväll blir det mys med blåbärspaj och förhoppningsvis ngt bra på tv.

I morgon ska jag hinna träffa Maria, hinna handla lite och sen på kvällen/eftermiddagen ska jag gå den långa vägen över gatan för att fira min kära pappa som blir ett år äldre. Kanske jag får min julklapp från min bror och Vickan oxå....

Inga kommentarer: