29 april 2011

Då var det dax...

Då var jag gräsänka igen. Simon har efter många års längtan äntligen åkt iväg till England för att få se Liverpool spela fotboll. Så nu är jag själv ända till måndagkväll, känns rätt trist men väldigt roligt att han äntligen får se sitt favoritlag.

Men jag är inte sysslolös för det. Idag när jag kom hem satte jag igång och kratta hela framsidan sedan har jag hunnit såga ur pilbuskarna så att gräset ska växa bättre och så att vi kommer åt med gräsklipparen under buskarna. Så har jag (med hjälp av snälla grannen) dragit riset till majbrasan så nu är det bara kvar en pytteliten hög med några kvistar som jag få ta imorgon.

På tal om morgondagen så blir nog inte den så mycket lugnare. Blir att städa av här hemma, ingen storstädning men en städning i alla fall. Sen blir det att handla nån mat till kvällen, Maria kommer hit så då får vi se vad vi ska laga. Så med andra ord blir det nog en rätt lugn kväll, blir nog en liten tur ut till brasan här hemma också, brukar vara trevligt.

Söndagen har jag inga planer för men jag lär ju som sagt inte gå sysslolös för det. Finns massor att göra, frågan är bara om jag ska orka ta tag i ngt eller om jag bara ska slappa. Nu ska jag i alla fall gå och sova så jag vaknar någon gång imorgon... kan säga redan nu att jag tänker ta sovmorgon!

Inga kommentarer: