21 februari 2009

Utelåst

Eftersom Simon har varit borta idag och spelat fotbollscup så tänkte jag lyxa med pizza till middag. Sagt och gjort så ringde jag och beställde en pizza. Eftersom det skulle ta en kvart tänkte jag att jag kunde svänga förbi statoil å köpa något gott till senare. Så jag skyndade mig därför att hoppa i skorna, ta på jackan, stoppa mobilen i fickan och ta börsen. Sedan ansåg jag att jag var klar så jag gick ut och smällde igen dörren. När jag tagit några steg kom jag på NYCKLARNA!

För er som inte vet så har vi spärrdörr till vår lägenhet. Vi väljer därför att alltid ha den i spärrläge för att inte glömma spärra igen dörren när vi lämnar lägenheten. Det går alltså inte att låsa med nyckel.

Sagt och gjort stod jag där i tappuppgången utan nycklar till vare sig bilen eller lägenheten. Paniken börjar infinna sig lite smått då jag frenetiskt försöker ringa till mamma och pappa som har vår reservnyckel ( i fall en sån här olycka skulle inträffa). Grejen var ju bara att de var hos grannarna på middag och självklart druckit lite vin vilket innebär att jag måste själv ta mig 1mil norrut för att hämta nyckeln.

Tur att underbara J&D var hemma och kunde låna mig deras bil så jag kunde hämta min pizza och hämta nyckeln hos mamma och pappa så att jag kunde ta mig in i lägenheten.

Men jag måste tillägga att under den tiden vi bott i den här lägenheten vilket är ganska precis 2år (flyttade in 1feb -07) så har varken jag eller Simon lyckats med att låsa oss ute. Jag är även glad för att vi har tänkt till och gett mamma och pappa en nyckel i fall detta skulle hända så vi skulle slippa ringa securitas och betala 500 för att de ska låsa upp dörren. Men allt slutade ju som tur var bra denna gång...

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, vilken soppa va! Jag däremot har låst mig ute ett antal gånger när vi bodde i lägenhet.

Kram Lisa

Anonym sa...

Lite strul får man räkna med tror jag. Men det slutade iaf lyckligt denna gång. Hoppas att pizzan smakade därefter :) kramisar