24 februari 2009

Fettisdag och utryckning

Bulle med grädde (och madelmassa) är inte en av mina favoriter men konstigt nog måste man ändå äta någon semla. Åt första i söndags då vi köpt med oss fika till mamma och pappa. Andra semlan blev idag, det var en hemmabakad på jobbet. Fördelen med den jag åt idag var att jag själv kunde välja bort madelmassan. Men nu har jag i alla fall ätit några så nu får det vara bra ett tag.

Det stora händelsen idag var egentligen att S&J:s bebis föddes. 04.40 fick vi ett samtal om att nu var det dags. Och eftersom vi lovat att sköta den blivande storasystern (N) så var det bara att pallra sig upp och köra iväg. Vid 7-tiden steg vi upp och ringde N:s mormor (Simons mamma)som skulle komma som avlösning så jag och Simon kunde fara och jobba. Vid 13.00 ringde Simon och berättade att ni hade lillasyster anlänt. En brottarbebis som S&J själva kallade henne, 4450g 54cm lång och självklart hur SÖT som helst! Ser redan framemot att få träffa henne men det får väl bli imorgon då de planerat att komma hem.

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Men vad roligt! Det är så kul när vänner och släktingar får barn. Då har man en liten bebis att snusa på ett tag sen.

Kram Lisa