8 februari 2009

Smaken är som baken - delad!

Även om jag är ett troget fan av att se melodifestivalen och att det har blivit ett måste att se samt kommer fortsätta med det måste det finnas någon gräns hur detta program ska produceras.

För det första... Nu ska jag inte säga att det alltid var bättre förr men i detta fall tycker jag faktiskt de. Ett program med 10 bidrag. 10 bidrag som har någonting att räkna med, klart det fanns dåliga låtar bland dessa 10 också men så som det är nu. 36 låtar där en viss procent måste tillhöra en viss changer. Då kan jag tycka att om de ska fortsätta med detta upplägg så kan de ju plocka bort den changer som ALDRIG kommer att vinna í Eurovision songcontest; Opera. Sen finns det vissa andra jag också tycker dom kan plocka bort.

För det andra... Carolina af Ugglas borde förbjudas delta! Låt en som hon igår ställde upp med kan jag diskutera länge och väl. Eller kanske inte för det finns inte så mycket att säga. Den sög! Att hon dessutom blev den internationella juryns favorit leder mig in på min tredje punkt.

För det tredje... Den internationella juryn trodde jag vid första tanken skulle vara en bra grej. Att de skulle kunna se vilka låtar som har schalgerpotetial och sedan välja dessa. Att de sedan väljer Carolina Af Ugglas kan jag inte förstå. Dels för att det är hon men även för att hon sjunger på svenska. Vilket jag då börjar fundera hur den internationella juryn fungerar. Vet de ens vad låtarna handlar om?

Aja gissar att de kommer fortstätta med detta upplägg några år framöver så jag får väl helt enkelt sätta mig tillrätta i soffan och bara hänga med och såga de bidrag jag inte gillar och hylla de som jag anser är bra. Precis som alla vi andra....

Inga kommentarer: