23 mars 2009

Mitt nya liv

Sedan jul har jag verkligen legat på latsidan då det gäller träning. Visst har jag rört mig men inte så regelbundet som jag borde och har gjort tidigare. Så nu har jag bestämt mig. Måndag, Onsdag och Torsdag har tänkt bli mina nya träningsdagar. Får se om jag byter ut någon dag sen beroende på hur de passar med jobbet. Men 3 dagar i veckan ska jag göra någonting (powerwalk, långprommenad, löpning, skidor eller något annat jag kan komma på).

Så idag har jag börjat. En timme och 20 minuters rask promenad blev det. Kändes som om jag gick runt hela Skellefteå. På onsdag blir det nog promenad igen eller löpning men på torsdag ska jag ta tag i det jag inte gjort på flera år - åka skidor. I torsdags när jag slutade tidigt gick jag med mamma på stan. I slutet av dagen hamnade vi på Intersport och jag köpte nya längdskidor + pjäxor. Så nu ska här tränas, i alla fall så länge som det går att åka. Snön börjar ju som sagt försvinna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha näe.... =) Det var Matte som skulle ha räkor. Jo, jag har förstått att färska räkor e godare. Här nere verkar det inte vara så dyrt att köpa färska räkor heller. Jag försöker verkligen lära mej tycka om räkor. Jag vill ju tycka om dem. Men när jag smakar säger mitt inre bara usch fy och blää =(.