15 mars 2009

Lördagkväll

Skrivet klockan 20.18
Just nu sitter jag i en liten lägenhet här i Umeå med Ben & Jerry glass *mums* och tittar på melodifestivalen. Snälla snälla har just avslutats och den låten är i mina öron fortfarande inte bra, även om jag måste erkänna att den blivit lite bättre. Men den låt som ska skickas till Ryssland måste ju slå på en gång… och kan ni tänka er Af Ugglas sjunga den låten i ryssland. Gissar att hon inte ens skulle översätta den till engelska. Men om hon skulle göra det hur skulle det då låta: Please please, Nej tack! Inget för mig.

Måste förövrigt skryta lite om mina fynd jag gjort på stan idag, är riktigt nöjd. I klädväg blev det två jeans, en längre skjorta, en kofta, ett linne/klänning och en klänning. Sedan blev det de efterlängtade Cult grejorna. Blev även massor av bakformar. Har länge letat efter mönstrade bakformar men inte funnit dessa hemma i Skellefteå, så nu när jag fann dem blev det en hel del. Köpte även två fjärilar som man kan ha i blommorna, blir perfekt till sommaren att sätta i blommorna på balkongen. Får se om jag lägger ut några bilder på mina köp sen.

Skrivet 21.48
Snart får vi veta vem som vinner årets melodifestival. Senaste veckan finns det en låt som har fastnat mer och mer i mitt huvud och det är Sarah Dawn Finers, Moving on. Men det är inte en låt som jag hoppas ska vinna kvällens melodifestival Jag hoppas nästan mest på Måns eller EMD men egentligen spelar det nog inte så stor roll det kommer väl ändå inte gå så bra i Ryssland.

Skrivet klockan 22.04
Jaha då var 2009 års melodifestival avslutat. Om segraren, Malena Ernman, kan jag bara säga coolt. Det märkliga är nog att detta kan gå vägen just på grund av att det är en så annorlunda/udda låt. En discodänga i operatappning, varför inte? Tycker den är rätt häftig i alla fall.

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Jag tycker också att det var häftigt att den låten vann!
Du verkar som sagt ha varit på en riktigt bra shoppingrunda!

Kram Lisa