28 juni 2009

Värmerekord

Många sena kvällar. Men det är väl så sommaren ska vara.

Idag hade Skellefteå värmerekordet i Sverige på 31 grader ( iaf enligt tv4). Hade egentligen tänkt in på stan en sväng på morgonen för att sen hitta på någonting annat. Men när jag vaknade just före 9 så var det 26grader. Ställde in stafdsplanerna på en gång och åkte till stranden. Där har större delen av dagen spenderats och jag måste erkänna att jag har blivit rätt brun. Märks ändå att brunfärgen inte sitter så långt bort med tanke på thailandsresan i vintras.

Nu ikväll har P&H varit här och vi satt ute på vår balkong till halv 1 och pratade och drack lite drinkar. Sen blev det lite hurvigt så vi gick in och sjöng lite singstar. Oj va länge sen det var man gjorde det. Det var en klassiker på våra klassfester och speciellt Poison - självklart sjöng jag den som ett minne...

Nu har vi just varit och ätit lite och jag ska ta mig en resorb. Måste bli bättre på att dricka vatten när det är så här varmt på dagarna! Sen gör det ju inte saken bättre att man dricker lite alkohol istället för vatten. Sen blir det sova och förhoppningsvis blir det en lika fin dag imorgon så blir det nog beachen igen. Annars blir det gummibåt i älven.

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det är så härligt med sommarvärme! Och det är så roligt med singstar!

Kram Lisa

madde sa...

Jodu, en bränna från Thailand ligger kvar som grund längre än vad man tror =)