27 juni 2009

Man ska inte klaga på värmen.

Alla bloggar jag läser (vilket börjar vara rätt många nu) har kommenterat Michael Jackssons död så därför kan jag ju inte vara sämre. När jag fick höra imorse av en jobbarkompis att han dött trodde jag inte på det men samtidigt blev jag inte direkt förvånad heller efter det liv han levt senaste tiden. Så på så sätt var det nog lika bra att han fick dö. För popvärlden har han ju ändå inte bidragit med så mycket på sistone så. Men när han var i sitt esse under 90-talet så har han gjort en hel del bra låtar. Eller egentligen mer eller mindre alla låtar är bra. Vi kan nog alla komma överens om att vi har låtar av han vi inte kommer att glömma. Inte alla operationer han gjort heller i och för sig.

I övrigt har det varit utlandsvärme här de senaste dagarna. Att vara ute med barnen på jobbet har varit otroligt jobbigt. Att vi dessutom har huset i lä-vägg gör ju inte saken bättre. Skuggan har varit vår bästa vän för att man ska orka med. Vattenspridaren har även varit poppis. Många på jobbet har idag tagit semester men vissa får allt jobba en vecka till. Då blir det på stora sunnanå där de har sommaröppet.

Kvällen har hur som helst tillbringats i goda vänners lag. När jag kom hem från jobbet blev de lite solning sen såg man såklart fotbollsmatchen som inte slutade som vi ville... men de gjorde en otrolig upphämtning. Sen blev det grillning och nu har vi precis kommit hem från stan och Kåffe In:s uteservering. Riktigt trevligt och jag fick verkligen sommarkänslor av det varma vädret. Men nu ska jag gå och sova så jag tar mig upp imorgon igen för helgen ska visst vara lika fin som de senaste dagarna. *hoppas hoppas*

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad e det viktigaste?

Maria sa...

Jag vill inte fylla 25 år. Har fan 25 årskris =( Jobbigt!!!