10 juni 2009

Sommarlov


Det är konstigt hur man som liten egentligen aldirg reflekterade över hur länge man fick vara ledig på sommaren. För mig var jag oftast ledig från midsommar och en bit in i augusti. Sen när jag blev äldre och började skolan och fick vara hemma själv så var det ju hela sommarlovet. Saknar verkligen den tiden. Skulle göra nästan vad som helst för att få tillbaka den tiden nu. Förstå vad man skulle hinna med saker... och verkligen hinna njuta av sommaren. Ingen stress över att det råkade regna en dag av de där 4 veckorna man nu har semester. Nästa gång jag får vara långledig är väl den dagen jag är mammaledig eller man har barn som man kan ta ut föräldrapenning på. Men det är ju några år bort tills dess så jag får väl nöja mig med mina 5veckors semester på ett år... Om inte annat får jag väl vänta tills jag blir 40 och får mina 6veckors semester. Fast egentligen ska jag inte klaga, jag har ett perfekt jobb för alla väder. Så på sommaren då det är bra väder är man ute så mycket som möjligt, visserligen kan jag inte ligga på stranden men jag får i alla fall vara ute. Nu ska jag jobba 3 veckor till sen blir det 3 veckors semester. Eftersom vi åkte till Thailand i vintras vill/kan jag inte ta ut så mycket mer än så, visst har jag dagar kvar men jag vill gärna ta någon dag runt jul också.


Nu ska jag ta tag i någon middag sen blir det fotboll.
HEJA SVERIGE!

1 kommentar:

madde sa...

Jo, det hade inte varit helt fel med sommarlov igen =) Tack för tipset, måste verkligen prova. Katter är ju verkligen charmiga, men de har sina jobbiga stunder också haha.. Kram