3 juni 2009

Ååååååh

Man får vara glad så länge det varar... Det varma vädret tänkte jag främst på. Helgen var helt underbar, riktig sommarvärme. Men så fort vardagen kommer så går temperaturen ner. Idag vaknade jag av att det spöregnade så det fick bli bilen till jobbet eftersom jag hade mitt riktiga galonregnställ på jobbet. Annars hade jag varit dyngsur från topp till tå innan jag kom fram, trots att jag inte har mer än 10minuters cykelfärd till jobbet.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Simon var och tittade på ett underbart fint hus i veckan men eftersom jag inte hade möjlighet att följa med så vill jag gärna se huset live innan man köper ett. Sen med tanke på att budgivningen är imorgon, så var det är snabba ryck. Får hoppas på att huset inte blir sålt och att vi kan få köpa det billigare sen. Att utgångspriset är rätt högt och att vi inte har något lånelöfte än gör inte saken lättare. Sen måste vi ju fundera ut var vi egentligen vill bo också. Åååååh så svårt det är med hus. Men vi sitter ju som tur är inte i sjön i vår lägenhet, men det skulle bara vara så skönt att ha sitt eget, framför allt under somrarna. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

1 kommentar:

madde sa...

Det är knepigt med hus, allt ska stämma - framförallt läget. Ni kanske ska besöka banken och fixa lånelöftet redan nu så att det är bortgjort.. hoppas det löser sig iallafall=)