16 januari 2011

2010

Eftersom alla andra har gjort en sammanfattning av förra året gör väl jag också det, dock några veckor in på det nya året.

Januari: Kallt och snöigt. Vinterns kallaste vecka bytte vi fönster och ytterdörr. Tog säkert en vecka att få upp värmen i huset igen. Vi börjar även renoveringen av tvättstugan.

Februari: Mamma & Pappa åker utomlands och vi skottar, skottar och skottar. Varför köpte vi hus? Vi börjar renoveringen av baren. Jag åker även på magsjuka som jag inte haft på många, många år. Jag och Jessica åker till Ikea i snöoväder och återvänder med en fullproppad bil.

Mars: Tvättstugan och Baren blir klara och vi skottar mer snö än någonsin. Älsklingen fyller år och vi firar halvårs förlovningsdag.

April: Jag har jobbat ett år på Pusselbiten. Vi åker till Malå och firar påsk i vår egen husvagn detta år. Pappa fyller år och vi har 10 års återträff från 9:an.

Maj: Vi åker till Cypern med Simons familj då hans syster Sara och John gifter sig. Vi börjar med gräsmattan på framsidan; harva, kratta sten och tuvor, skotta ut ny matjord, så in gräsmattan och vattna, vattna och vattna. Maria flyttar även hem från Göteborg.

Juni: Vi börjar det stora jobbet med att måla om garaget från brunt till grått och vitt. Sara och John har bröllopsfest i spöregn men det blev ändå en kanonkväll! Vi firar midsommar på campingen i burträsk tillsammans med 9 andra familjer. Midsommardagen firar vi i Kvarnbyn för sista gången innan det säljs under hösten.

Juli: Jag fyller år och det firas med middag hemma. Vi går bröllop då Andreas och Linda gifter sig. Vi åker på semester i Sverige då vi besöker mamma och pappa i Vaxholm och sedan Ehsan och Emma Göteborg som vi plockar upp och åker till Tyskland med, en kanonsemester då vi verkligen bara njöt av att vara ledig.

Augusti: Jag är på min första kräftskiva. Matfesten slår till och självklart så äts det minst ett mål mat där. Jag och Simon firar även 7 år tillsammans.

September: Vi börjar renoveringen av hallen. Vi åker till Luleå och gör ett besök i Haparanda och Ikea. Vi firar 1års förlovningsdag. Pappa och hans bror säljer sitt hemställe så nu blir det inga fler midsommardagar i Kvarnbyn. Vi hinner även börja renoveringen av källaren. Vi börjar planera inflyttningsfest i november.

Oktober: Vi fortsätter renoveringen av källaren som känns som ett evighetsarbete. Vi blir även bjudna på halloweenfest sista helgen i oktober – riktigt trevligt även om vi var yngst i lokalen.

November: Vi hinner med nöd och näppe klart renoveringen i källaren innan vi har en riktigt lyckad inflyttningsfest. Sedan pustar vi ut och njuter av att inte ha någon renovering som måste göras (just nu).

December: Vi åker till Umeå där vi bor på hotell och julshoppar. Simon opererar ögonen och vi firar jul tillsammans för första gången. Vi firar nyårsafton i Bygdeå med Lorentz och Ida.

Inga kommentarer: