13 februari 2010

Vilken dag...

Oj vad vi har varit effektiva idag och hunnit med en massa saker. Mycket tack vara mammsen och pappsen som hjälp till också.

Imorse började jag måla lite nere i baren å då kom mamma och började med mina gardiner som jag inte fick till igår. Simon gick ut och skottade av taket. Efter lunch fixade jag vår ringklocka (som har varit ur funktion sedan vi bytte dörr) och lampan på bron. Mamma fortsatte med gardinerna. Sedan sydde jag upp gardinerna och vi satte upp dem. Pappa och Simon har tapetserat klart väggen och mamma fixade till de gardinerna också. (ska sy upp dem imorgon) Sen har jag fixat upp småsaker inne på lilltoan (toa-rullshållare, handtaget till skåpet, handdukskrok) som har legat inne i skåpet länge och väl. Sen nu ikväll har vi målat mer nere i källaren (baren) och nu har vi burit upp köksmöblerna som jag målat sedan tidigare och de gamla hamnade nere i källaren.

Nu ska vi ta en bastu, sen blir det att beställa pizza och se melodifestivalen. En riktig slapparkväll med andra ord. Känns riktigt skönt efter en sån här dag. Imorgon blir det nog att börja lägga golv nere i baren och J kommer och ska koppla in tvättmaskinerna (börjar vara dags att tvätta nu)

Ska ta och lägga in lite bilder sen på hur allt ser ut.

Glömde förresten säga att mamma och pappa kom ju hem från Thailand igår och med sig hade de 4st snygga kuddöverdrag som jag ska ha på sängen. Ska visa bilder på dem sen oxå.

2 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Ni har verkligen gjort rätt för en slapparkväll.Jätteduktiga och vilka snälla föräldrar.
Ha det gott

Anonym sa...

ÅÅÅ Det låter som ni verkligen är på g nu. hoppas du känner dig lite lättare efter magsjukan. Då har den kanske intevarit i onödan..hihihihi
Bella