7 februari 2010

Helgen

Blev inget IKEA i går. Kändes lite drygt att köra dit ner så det får bli IKEA Happaranda någon helg här framöver istället.

Gårdagen spenderades istället i Umeå. Först gick jag på stan och gjorde lite shopping. Sen åkte jag hem till Sara och vi lagade middag och såg melodifestivalen. Riktigt trevligt då vi inte ses så ofta. Få bli änding på de tycker jag! På tal om melodifestivalen blir jag bara ledsen. Salem Al Fakirs låt är riktigt bra och den blev bättre och bättre ju mer man hörde den. Men av någon anledning så finns de inte att lyssna på på svt:s hemsida. Annars fanns det bra låtar men ingen som var en schlager. Hoppas på bättre nästa helg och de övriga delfinalerna.

Imorse när jag sken solen rakt in i huset, hur underbart är inte de. Så vi gjorde mackor och kokade cholkad och begav oss till kajen där vi tänkte gå ut på isen sätta oss och mysa i solen, tyvärr blev det inte så mkt av isen då det var dåligt uppkört och solen blev disig. Men vi satte oss på kajen och fikade och njöt en stund av lugnet innan vi for hem och skottade gården och körde ut vår uppfart. Av någon anledning har den blivit smalare och smalare... så nu körde vi ut den med snöslungan. Sen skottade jag runt huset också då fönstergubbarna förmodligen kommer i veckan och gör klart fönsterna.

Inga kommentarer: