3 oktober 2009

Snart snart snart..

Igår var det exakt en månad kvar tills vi får vårt hus. Känns så obeskrivligt. En månad går ju hur fort som helst så det känns som om man vill börja packa redan nu men eftersom vi ska försöka hinna byta fönster innan vi flyttar in så är det väl närmare 1½ månad innan vi flyttar in på gott. vilket påminner mig (oss) att vi måste ta och bestämma oss angående fönsterna så de hinner beställas. Men på måndag får vi förmodligen sista anbudet och vi hoppas det blir ett bra ett eftersom det känns mest rätt -de både mäter, beställer och sätter in fönsterna. Då vet vi att allt blir rätt än om vi själv skulle mäta och beställa. Hur som helst så ska det blir riktigt skönt.

Nu på morgonen har jag gjort det jag har gruvat mig för -tvätta fönsterna. Men jag måste säga att det gick riktigt bra, nu är det endast ett fönster kvar men det får faktiskt vänta eftersom solen gassar på fönstret just nu. Får se vad jag ska hitta på nu... Funderar på att gå upp på vinden och rota fram lådorna med allt gammalt porslin m.m. som jag hade tänkt skänka bort till fyndet i ånäset. Eller om det kanske får vänta tills vi flyttar, för de står ju ändå längst in och underst i högarna med kartonger...

Inga kommentarer: