29 maj 2011

Uppdatering

Nu var det länge sedan sist så ni ska få en liten snabb uppdatering.

Ikea-resan gick bra och vi fick med oss det vi behövde och skulle ha. Sen sörjer jag över att vi inte fick med oss matbordet vi hittade i fyndhörnan. Det fattades några cm för att de skulle gå in i bilen och var för smalt för att lägga på taket då vi inte hade takräcket med oss. Surt sa räven så nu gäller det bara att försöka hitta ngt annat bord för borden vi har i rummet känns inte så roligt längre, dels är det gammalt och nött sen är det på gränsen för litet när vi är många som ska äta.

Så är det någon som har IKEAs matbord som heter Sjövik så är jag intresserad!
Måste typ kolla om det går beställa hem från fyndavdelningen eftersom bordet utgått ur sortimentet -illa säger jag då bordet är enkelt och snyggt samt rätt storlek.

Nog om det.
Nu har vi i alla fall börjat vårens arbete här ute på gården. Tanken var att vi skulle börja måla underspikningarna på huset sedan göra om altanen och sist göra om plattorna. Men eftersom mina föräldrar gjort om sina plattor nu och de fick över massvis med stenmjöl som de ville ha bort från gården ändrade det våra planer. Så igår började Simon gräva ur där vi ska ha vår nya gång, detta blev klart nu idag och jag har krattat till och skottat ut sanden som ska ligga under nu innan vi lägger fiberduk och markisolering. Ska beställa sten imorgon så vi förhoppningsvis får detta till helgen, för då blir det stenläggning i sinne. Skönt med långhelg så då kanske vi hinner klart. Nackdelen är att jag inte kan göra allt för mkt. Skottade lite sand nu innan regnet kom och kan säga att magen inte mådde allt för bra av det. Får väl ta tag i att måla upp källarfönsterna istället, det är på en lagom nivå för mig.

Annars händer det inte så mkt, fick avslag på min överklagan angående graviditetspenningen så nu ska jag prata med min chef och sen skicka in ytterligare en överklagan. Säger som en förälder sa när han frågade mig angående min ansökan. Om alla som jobbar inom förskolan överklagar och överklagar så kommer de förhoppningsvis inse att det tar för mycket tid och pengar till detta att de tillslut förstår att vårt yrke är fysiskt ansträngande. Det är bara att läsa tidningarna nu om förskollärare som överklagat och överklagat och tillslut när det gått så långt som upp i ngn arbetsrättsdomstol så har förskollärarna fått igenom sin graviditetspenning.

Nu ska jag ta och luta mig tillbaka i soffan och ta de lugnt en stund.

Grattis alla mammor på morsdag!

Inga kommentarer: