13 maj 2011

Ensamstående förälder?

Jag kanske borde börja fundera på hur det är att vara ensamstående mamma... Nä, så allvarligt är det inte men just nu känns det verkligen som om Simon aldrig är hemma. Eller när han är hemma (inte borta i jobb) så är han ändå inte hemma för då har han fotbollsträningar, liverpool spelar fotboll eller på någon fest.

Förra helgen var han borta i Liverpool och såg fotboll från fredagmorgon och kom hem sent måndagkväll sen var det träningar som vanligt under veckan och seriestarten var helgen som var. I tisdags åkte han iväg på jobb och kom hem sent igårkväll efter att han hade tränat= jag hade gått och lagt mig. Imorse hör och häpna sågs vi faktiskt en stund. Ikväll har de afterwork med jobbet och kommer väl hem ngn gång inatt då jag lagt mig. Imorgon har han fotbollsmatch så ska vi hinna in på stan en sväng för att kolla lite grejor till bebben. Sen på söndag så har han faktiskt inget planerat eller jo vi ska förmodligen åka till IKEA så då får vi en heldag tillsammans. Men sen börjar veckan om igen och veckan efter det åker han iväg på jobb igen... Sen ska han iväg en gång till innan sommaren (som är planerat just nu i alla fall, lär väl komma fler resor)

Aja ni kanske förstår varför jag börjar tänka i dessa banor. Är det så här nu innan bebben hur ska det då bli när den verkligen är här... Hoppas att sommaren kan göra gott=)

1 kommentar:

Anonym sa...

När bebben väl är här så prioriterar han kanske annorlunda?! Förhoppningsvis vill han hinna vara med barnet även om t ex arbetsresor kan vara svåra att ändra på. Det kommer säkert att ordna sig med det där annars får du väl säga åt honom på skarpen! Kram