8 maj 2011

Shopping, shopping och shopping

Igår hade vi mammor från föräldragruppen shoppingdag. Riktigt trevligt! Dagen började vi med klädbyte på travet där vi alla gjorde fynd. Sen gick vi loss på stan och kollade bebissaker och andra bra att ha saker inför vad som komma skall.

Mitt bästa köp på bytesmarknaden var en bärsjal för endast 50kr, om jag skulle köpa en skulle de gå på 400-700kr så det var värt! Sen blev det lite kläder också men det var lite svårt att hitta neutrala kläder då jag inte var så sugen på köpa massa rosa och klänningar ifall det skulle bli en pojke. Men några bodys (?) och några par byxor hittade jag. En body kunde jag inte motstå då den var full med små färgglada ugglor- hur söt som helst! Nu längtar jag SÅÅ mycket efter att få träffa det lilla livet i magen som gör sig påmind flera gånger per dag. Simon önskar sig en fotbollspelare och så som den här sparkar är det nog mycket troligt=)

Annars har helgen varit lugn, Simon fixade iofs gräsmattan igår och jag har fixat till min pyramid idag. Har även åkt på en förkylning så nu sitter jag och kurrerar mig och min onda hals med varmt honungsvatten.

Nästa helg blir det förmodligen shopping hela helgen. Lördag ska vi nog på stan fixa (beställa) skötbordet och sängen samt kolla babyskydd och på söndagen blir det eventuellt det stora varuhuset i norr (IKEA).

1 kommentar:

madde sa...

Jo jag vet, jag tänker i samma spår som du angående frågan. Förstår helt enkelt inte vad de menar med just genusperspektiv, det är ju något de vill åt haha.. nämen, jag blir nog lite klokare efter fredagens seminarium:)

Hoppas allt går bra!