30 december 2009

2009 -> händelsernas år

Shit så mycket som har hänt detta år. Tänkte försöka sammanfatta lite vad hänt under året som gott.

29 december-18 januari – För lite drygt ett år sedan startade jag min blogg för att alla här hemma skulle kunna följa med i vår resa till Thailand. Åhh vilka härliga 3 veckor det var, kan knappt tro att för exakt ett år sedan befann vi oss i Bangkok för att fira nyår.

6 januari – Jag blev tillsvidareanställd förskollärare åt Skellefteå kommun.

31 januari – Var vi bjudna på bröllop då vännerna S&J gifte sig.

20 februari – Anställningsintervju

24 februari – Simon blir morbror för andra gången åt lilla söta N. När man ser små barn förstår man verkligen att tiden går för nu före jul lärde hon sig gå.

1 april – Jag började min fasta tjänst på Pusselbitens förskola.

9 april-11 april – Vi åker till Malå och firar påsken samt pappas födelsedag.

13 maj – J&D:s älskade W föds

20 maj-24 maj – Jag åker till Göteborg för att hälsa på vännen M. Lilla N döps även på Kristi himmelfärds dagen.

10 juni – Simons yngsta syster S tar studenten.

19 juni – Midsommarafton firas tillsammans med J&D, E&J och M. Ett stort faktum bevisas även denna kväll – Helena kan inte kasta tennisbollar!

4 juli – Jag fyller den magiska åldern -25år!

5 juli-16 juli – Vi åker på husvagnssemester ända ner till Skåne. Detta var även Simons första husvagnssemester och förhoppningsvis inte den sista heller.

29 augusti – Jag och älskade Simon firar 6 år tillsammans.

9 september – Älskade Simon överraskar och vi förlovar oss.

10 september – Vi går på husvisning på Åsgatan 6.

12 september – Lilla W döps

22 september – Vi skriver under kontraktet på huset. Efter detta börjar allt kretsa kring vårt husköp , fönsterbyten, tapeter, möblering m.m.

18 oktober – Jag och Simon får en kombinerad förlovningspresent och husköpspresent av våra föräldrar. Det enda vi fick veta innan var att vi skulle göra en utflykt. Dagen spenderades tillsammans med våra föräldrar på IKSU spa och avslutades på kvällen med middag inne i Umeå.

2 november – Vi blir husägare på riktigt. Nu börjar arbetet med att olja golv och riva tapeter. Lägenheten blir även tommare och tommare för varje gång vi åker till huset.

13 november – Det stora flyttlasset går. Dock en dag tidigare än räknat, tydligen hade vi inte mer möbler än att det bara behövdes två vändor.

14 november – Storstädning i lägenheten. Det blev även 2x30 års fest på kvällen då Simons äldsta syster S och hennes älskade J kidnappas hemma hos oss.

23 december – Kvällen tillbringas hemma hos mamma och pappa för att fira in julen.

24 december – Simon åker till sin mamma och pappa och jag firar julafton traditionsenligt hemma hos mamma och pappa.

26 december – Annandagen firas hemma hos Simons mamma och pappa som en andra julafton tillsammans med Simons äldsta syster S och hennes familj.

31 december – Nyårsafton ska firas här hemma tillsammans med goda vännerna L&I.

Många fina minnen med andra ord, men de största är nog Thailandsresan som vi pratat om i många år, förlovningen och husköpet. Nu hoppas jag att 2010 blir ett minst lika bra år.

Inga kommentarer: