27 juli 2009

Åter till arbetet...

Så var den semestern över, längtar redan till nästa! Hoppas på någon extra ledig dag runt jul annars är det väl ett år till nästa om inte någonting oväntat dyker upp.

Dagen har i alla fall varit över förväntan. Trodde det skulle vara jobbigare men det kanske underlättar att det fortfarande är sommaröppet som gäller. Vilket innebär att det inte är riktigt samma verksamhet som fördrivs. Det blir mycket lek, mys och bara njuta och ha skoj med barnen. Men nästa vecka är vi tillbaka till allvaret med de "gamla" barnen och många nya inskolningar.

I övrigt har dagen varit bra, en betydligt bättre än dag än gårdagen i alla fall vilket är tur för det var verkligen inte min dag igår. Det blev betydligt bättre på eftermiddagen då det äntligen slutade regna så jag kunde gå ut och gå broarna runt. Det har jag även gjort ikväll med Jessica. Det känns som om det går mycket fortare att gå när man har någon att prata med hela tiden. Trevligt att gå å prata med någon, det känns som om de går så mycket fortare då, sen var det länge sedan vi gick broarna eller träffades så det finns lite å prata om. Vi måste bli bättre på att gå broarna, men snart börjar ju höstens gympa också så...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktid du är ..om jag har tid någon gång vill jag följa mend om det går bra. Ring gärna mig då
Bella

Anonym sa...

Haha! Jadu, nu till hösten blir det hårdträning..! :)

Sara sa...

Hej svejs! Jag ska börja med att säga tack =) Det känns jätte bra men tyvärr är pojken i England nu och roar sig ;)Själv är jag inne på sista arbetsveckan. Hur känns det att ha börjat jobba igen? Hade ni en bra husvagnssemester? Jag pratade med Andreas men han kände inte direkt igen namnet men undrade om hon kom från Dorotea? Klart vi ska komma till Skellefte med raggarvolvon, frågan är bara när?! Hälsa Simon och ta hand om er! Kramar

Maria sa...

Nej!! Jag hoppas verkligen att du slipper den. Själv har jag äntligen börjat få tebax rösten igen, dock hostar jag fortfarande. Dax att börja träna inför milen. 1 mil e ju endå långt tycekr jag. Och 2 mil e alldeles fööör långt.

Maria sa...

Jo, jag vet =) Fast dom fina handdukarna e ju hemma i skell. Men tro mej dom kommer att komma te nytta =)