22 april 2009

Kursdag

Imorgon ska jag på kurs, eller egentligen skulle jag vilja säga en informationsdag. "Ny i kommunen" heter dagen och vi kommer att få information om allt som rör kommunen. Det konstiga är att jag jobbat åt kommunen mer eller mindre sedan jag började gymnasiet 2001. Men först nu blivit inbjuden till en sådan här dag. Skulle gissa att detta beror på att jag nu fått en tjänst men jag vet då av erfarenhet att många av mina f.d. klasskompisar från förskollärarutbildningen gick på denna dag förra våren då de endast hade vikariat.

Hur som helst så hoppas jag att det blir en intressant dag. Själva dagordningen låter inte så rolig på papperet men jag ska jag sitta där från 8.00-16.00 så hoppas jag verkligen att det är intressant. Men det är väl som man brukar säga: Det blir vad man gör det till!

5 kommentarer:

madde sa...

Hej på dig gamle innebandykompis! Passar på att läsa din blogg lite då och då ska du veta=) Hoppas den långa kursdagen inte blev alltför seg bara.
/Madde

HELENA sa...

Madde: Va skoj att du hittat hit oxå. Alltid roligt att veta vem som läser=) Nej dagen gick rätt bra, hade några jag kände där så då går ju tiden lite fortare.

Maria Bjuhr sa...

Jag hatar verkligen 50 öringarna!! Vad händer för dej i helgen då?

madde sa...

Nja, det blir nog inget husköp nu när det hänger varsel i luften. Just detta hus låg i Kåge=) Ni då, hittat någon annan villa nu när det förra blev inställt?

Sara sa...

Vad menar du med allvarligare ingrepp? :) Börjar bli lite orolig... Kramar