16 juli 2011

Ny altan och bro

Tänkte att ni skulle få se lite bilder på hur vår altan ser ut just nu när den snart är klar. Det ska dit lite ribb-räcken och belysningen ska göras klar samt att rabatten ska fyllas med jord och sen några blommor. Har bara inte bestämt mig än vad det blir alltmest. Sen är det även lite kanter/öppningar som ska täckas för.
Tanken är nu att trallen ska få vara så att den blir grå. Den stora diskussionen nu är vilken färg räckena ska vara... (de ska sitta på långsidan på altanen, mot rabatten, samt på bron och ledstången ner) Jag var först inne på att ha de grå de med, men så övertalade Simon mig att vi skulle göra dem vita men nu har han ångrat sig och ska ha dem målade svarta... Om de blir svarta så blir de i så fall förmodligen svartlaserade och inte målade. Har inte riktigt bestämt vad jag tycker skulle vara snyggast. Svart är iofs snyggt men frågan är bara hur det passar in... Vad tycker ni?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det stavas vitt. Hälsa S att han hade rätt från början och att man ska gå på sin första instinkt..! ;)

Jag tycker det alltså. Vitt. Svart, visst men tror det blir mycket snyggare och fräschare med vitt. Hursomhelst blir det snyggt, bra jobbat!

madde sa...

Tror jag tycker vitt, men vet att jag tycker det blev Superfint!! Bra jobbat:)

Maria sa...

SNYGGT!!! =)
Jag tycker vitt helt klart, eller....... så kanske rosa :P