23 juli 2011

Håll ut...

...snart är altanen färdig.

Vi har prioriterat bort räcket fram på altanen detta år eller för stunden. Insåg att det tar en massa tid att måla ribborna (grunda + två varv på alla fyra sidorna). Så det blir räcke på bron samt stora stolpen så vi kan få upp seglet som prioritet. Kanske det blir räcke sen i höst men vi ska inte sätta igång med det nu då vi bara väntar på att vi ska utöka vår lilla familj vilken dag som helst... Så får vi se och känna efter om vi orkar/hinner med räcket sen. Simon är inne på att inte ha ngt räcke alls men skam den som ger sig, jag vill dit med ett räcke!

Belysningen har även kommit dit, eller vi ska dit med fler sen när räcket fram på altanen kommit upp men som sagt får vi se när det blir.

Vi har även börjat planera rabatten... Problemet är bara att jag är SÅÅ dålig på blommor som ska tåla en massa sol. Har varit inne på att jag ska ha pioner men har nu ångrat mig och det lutar mot att det bli röda rosenbuskar istället. Problemet är bara att jag SKA ha pioner någonstans på gården, men var ska jag sätta dem då? Vill inte ha en massa rabatter överallt som ska skötas om och klippas runt.

Ps: jag fick min vilja igenom och räcket blir vitt.

Inga kommentarer: