23 maj 2010

Trädgården.

Just nu pågår det stora trädgårdsarbetet. I onsdags började vi med att köra mossrivare och sedan uppsamlare på våran gräsmatta och jag kan säga att det inte bara en säck med gräs som jag på torsdagkväll skottade ihop (passade var simon i umeå på säljmöte). I går drog vi upp alla buskarna vi inte skulle ha kvar samt flyttade vinbärsbuskarna. Idag har det varit lite lugnare, jag har stökat på lite med vinbärsbuskarna som vi flyttade igår samt planterade ner mina smultron som har övervintrat i mamma och pappas potatisland. Sedan jag jag gjort en plan hur vi ska göra om runt altanen och våra plattor. Kommer att bli riktigt snyggt när allt är klart. I onsdags var jag även in på färg och tapet och hämtade lite färgprover till vårt garage så nu ska vi bara fixa ngn provburk av två av färgerna så vi kan prova oss fram vilken som är snyggast.

Inga kommentarer: