2 maj 2010

Personligt brev

Trodde det skulle dröja några år innan jag skulle skriva ett personligt brev igen men här sitter jag och jag måste säga att det känns betydligt svårare nu än för drygt ett år sedan. Vad vill en arbetsgivare egentligen veta.... hur personlig ska man vara...

Aja hoppas att jag får ihop ett bra brev innan tisdag då ansökan ska vara inne. Skulle helst ha pratat med arbetsgivaren som har ute ansökan också för att få lite mer information, om det känns aktuellt att ens söka. Så det blir nog ett projekt imorgon att försöka ringa henne. Sen måste jag såklart prata med min nuvarande arbetsgivare också och meddela att jag eventuellt tänker söka denna tjänst.

Men nu måste jag fortsätta klura på vad jag ska skriva och hur jag ska skriva. Känns att det var ett tag sedan jag skrev på det här sättet.

Inga kommentarer: