20 september 2009

Dagen

Idag har jag hunnit med en del.. Städa och tvätta som jag sa imorse. Men sen har jag satt om vår stora blomma som behövde en större kruka (den har behövt de ett bra tag, men jag har inte kommit ihåg att köpa en). Har hunnit med lite annat smått och gott också som att börja sticka mina vita tjocksockar... tanken var att dessa skulle vara klara nu i höst men orken har inte funnits. Sen blev det att putsa fönster också, ska vi flytta kan ju det vara bra att ha gjort innan det blir minusgrader. Men här kommer ett problem jag tänkte ni skulle få hjälpa mig med.

Vi bor på 2:a våningen (3:e på en sida med tanke på att garagen är under) Sen har vi gamla fönster som är 2:delade och öppnas utåt. Hur tvättar man dessa fönster? Jag vill ju inte hänga ut genom fönsterna och riskera att ramla ner...

Sen har vi nog hittat en som ska ta över vår lägenhet från 1dec istället för 1jan som det egentligen blir när man har 3 månaders uppsägning. Men vi väntar med att ta tag i detta tills vi skrivit klart kontraktet på huset, vilket ska göras nu i början av veckan.

2 kommentarer:

madde sa...

Du gissar så rätt angående ringarna=)

Jag vill också kunna sticka tjocksockar... ska försöka lära mig det alltså!

kram

Sjabbig men chic sa...

Man ringer till någon som har som jobb att putsa fönster och låter dem riskera livet i stället.

Kram Lisa