2 september 2011

Testing testing

Testar att blogga från mobilen då jag näst intill aldrig slår på datorn nu för tiden, vilket även förklarar min dåliga närvaro här. Men om detta funkar kan det mycket väl komma fler kortare uppdateringar framöver.

Har hur som helst börjat komma in i någon sorts rutin av att vara "ledig"/ hemma på dagarna. Idag har jag först gjort äppelpure till Ellen sen i vinter sen blev det även att frysa in lite klyftor som går göra äppelpaj av. Blir att plocka in mer äpplen och frysa in så jag kan göra mer mat till Ellen sen i vinter eller mer paj eller ngt annat roligt till oss. Sen har jag även gjort en stor sats köttfärsbiffar med färsk persilja som jag hoppas blir goda, hade gärna haft i fetaost om vi haft ngn sådan hemma men det får väl bli nästa gång.

Nu ska jag slappa i soffan en stund, låter iofs som om Ellen är på väg att vakna så slappa blir det inte på det sättet men snart är det väl dags att ställa sig vid spisen igen och påbörja middagen- taccos är det beställt från pappan i huset.

Inga kommentarer: