17 augusti 2009

Rutiner

Just nu känns det som om mina dagar består av samma rutiner dag ut och dag in, med ett undantag för helgerna som har en annan rutin.

Stiger upp och gör mig klar för jobbet.
Cyklar till jobbet
Genomför alla rutiner vi har där med samlinar, utelek, matsituationer, vilor m.m.
Cyklar hem
Gör diverse hushållssysslor
Latar mig en stund
Lagar middag
Går ut och går
Ser lite tv
Går och sover
Sen börjar allting om igen.

Att man dessutom har en sambo som aldrig är hemma gör att jag utemellan börjar känna mig allt mer som singel. Speciellt då det händer grejor vi är bjudna på... Har 2 exempel nu på rak hand.
Exempel 1: Vi är bjudna till lilla W:s dop här i början av september och jag kommer att gå själv eftersom Simon har fotbollsmatch. Att tillägga är att när J&D:s T döptes för 3 år sedan så var situationen likadan.
Exempel 2: Sista söndagen i augusti är det kommundag här i skellefteå, samtidigt är det matfesten så dessa har slagit sig ihop och vi har blivit inbjudna till denna dag med massor av gratis evenemang (nästan alla kommunala aktiviteter som bad, golf m.m.) samt matbiljetter till matfesten. Denna helg är Simon på kick-off med jobbet men kommer hem under söndagen men gissa vad han har då? Rätt gissat - fotbollsmatch.


Nu har jag klagat lite över mitt inrutade liv för tillfället så då kanske ni förstår att det inte finns så mkt att skriva om just nu...

5 kommentarer:

madde sa...

Alla har vi våra vardagsrutiner =) Jag kanske ska vara glad att Adde inte är det inte minsta sportintresserad då=)?

/Madde

HELENA sa...

Madde: Jo jag tror nästan de, eller iaf lite. nog är det trevligt med sport men ibland går det till överdrift. I detta inlägg har jag inte ens uttryckt mig om att de stora idolerna Liverpool har börjat om sin säsong så nu är det fotboll på tv varje helg + ngn gång under veckan fram till i slutet av maj. Men man får väl ta det onda med det goda=)

Anonym sa...

Och det går inte att NÅN gång hoppa över en match eller så?

HELENA sa...

Anonym: Eftersom han är tränare så är det svårt att hoppa över en match. Har man tagit på sig ett ansvar ska man väl hålla det. Eller?

Anonym sa...

Menade inget illa, visste inte heller om han var tränare eller spelare. Undrade helt enkelt bara...